woensdag 13 maart 2013

De Huisjes quilt tentoonstelling - The houses quilt exhibition

Was ik in mijn vorige berichtje van 12 Januari eventjes 'weer 21 jaar', drie dagen later was ik gewoon weer 45 én werd ik wees... op 15 Januari overleed mijn vader geheel onverwacht na een kort ziekbed. Jullie begrijpen wel dat mijn hoofd even niet naar bloggen stond, maar nu is het tijd om de draad weer op te pakken.

In my last post of January 12 I was '21 again', three days later I just was 45 and orphan... on Januari 15 my dear father passed away, very suddenly after a short illness. You can understand that I was not in the mood to blog for a while, but now it's the time to go on.


Mijn huisjes quilt is klaar, gequilt en wel! Ik quiltte 'm met de hand door, omdat ik ook alle huisjes met de hand had gemaakt. Ik heb in de naden langs de tussenbiesjes gequilt, dat ging vrij snel, en zo kwam ik ook geen hele dikke naden tegen.

My house quilt is finished, quilted, too! I quilted it by hand, because all the little houses also were made by hand. I quilted in the ditch of all sashings, that went quick, because I didn't had to go through thick seams.



Langs de randen quiltte ik hartjes, omdat ik altijd met veel liefde aan de quilt heb gewerkt.

In the border I quilted small hearts, because I worked with full my heart on the quilt.



Pixel is echt ZO erg, ik hoef mijn huisjes quilt maar tevoorschijn te halen en hij is er als de kippen bij. Hij denkt dus ECHT dat die quilt voor hem gaat worden. Maar ja, zo'n quilt ruikt natuurlijk voor zo'n hond ook heel lekker, daar zit de geur van het vrouwtje helemaal in. Wat zou dat lekker slapen...

Pixel is SUCH a naughty dog, whenever I take my quilt he's running toward me, and jumps on the quilt. He REALLY thinks I made this quilt for him. Well, ofcourse this quilts smells lovely for a dog, it smells like me. He's dreaming of sleeping on that quilt...



Hier zien jullie een stukje van de achterkant, van het kapelletje, om te laten zien hoe het quiltwerk eruit ziet. Ik heb het met zwart doorgequilt, zodat het garen goed zichtbaar is aan de achterkant. De foto daaronder is van de voorkant.

Over here you can see the backside of my quilt, the piece with the little chapel, to show how the quilting looks. I've used black quilting thread, to get a visible quilting at the back. The picture beneath it is the front.



... En dan het goede nieuws, er komt een tentoonstelling van de Building Houses from Scraps huisjes quilts, op 5, 6 en 7 April 2013 in Rijswijk tijdens de Patchwork- en Quiltdagen.
Voor meer informatie kunnen jullie HIER klikken.

Ik vind het allemaal heel spannend want het is voor het eerst dat ik aan een tentoonstelling meedoe. We zijn nu druk bezig met het selecteren van de quilts. Sommigen van jullie werken zich nu in het zweet om hun quilt op tijd af te krijgen. Anderen onder jullie hebben hun quilt al lang af en willen misschien ook wel meedoen? Dat kan, we kunnen nog enkele grote quilts gebruiken voor de tentoonstelling. Stuur me maar even een mail met foto van je quilt naar blogger@jeanneke.com

And now the good news, there's gonna be a exhibition of the Building Houses from Scraps quilts, on 5,6 and 7 April in Rijswijk (The Netherlands), during the patchwork- and Quilting days.
If you need more information please click HERE.

It's so exited for me, because it's the first time I'm joining an exhibition. We're now busy selecting all quilts. Some of you are working very hard now to get their quilt finished on time. While others have finished their quilt already and think: can I join, too?
Well, we still could use some large house quilts for the exhibition, if you like to join (your quilt has to be finished), please sent me a mail at blogger@jeanneke.com



Misschien hebben jullie zin om de tentoonstelling te bezoeken? Ik zou het erg leuk vinden om jullie te ontmoeten. Breng dan zeker jullie huisjes(quilts), tops mee, want er is gelegenheid voor een praatje en om een paar steekjes te maken samen.
De organisatie van de Patchwork- en Quiltdagen stelt 3 gratis toegangskaarten voor de beurs beschikbaar. Laat een reactie achter op deze post en je maakt kans op een gratis kaartje. Meedoen kan tot 27 Maart, dan trek ik drie namen.

Maybe you like to visit the exhibition? I would be pleased to meet you there. Please bring all your little houses(quilts), tops with you, because there's room to chat a to sew a few stitches.
The organisation of the fair/exhibtion gives away three free entrance tickets for the fair. Please give a comment at this post to make chance to win a free ticket. You can join until 27 March 2013.




En zijn jullie ooit aan dit project begonnen, maar na een paar huisjes afgehaakt? Geen nood, doneer gewoon je huisjes blokken tijdens de beurs/tentoonstelling en wij maken er straks een mooie quilt van, gemaakt door jullie allen! 
Ben je niet in de gelegenheid om naar de tentoonstelling te komen, en wil je tóch je huisjes doneren en versturen per post, stuur me dan een mail: blogger@jeanneke.com
(natuurlijk mogen jullie ook gewoon één blokje maken en doneren...)

Having started this house project, but never finished it? Then donate your little house blocks during the fair/exhibition, and we make a nice quilt of, it made by you all!
And if you're not in the opportunity to visit the exhibition, and still want to donate your house blocks sending them by post, please send me a mail at blogger@jeanneke.com
(ofcourse you can also just make one block and donate...)


En nu de foto's van jullie quilts die ik via de mail ontvangen heb:

And now the pictures of your quilts sent to me by mail:

De huisjes top van Janine, ze schreef 
Ik maakte jouw ontwerp iets groter en maakte een huisje per week. Zo had ik ook nog tijd voor andere projecten.
Er zitten vier grotere blokken tussen. Ik werk op een scholengemeenschap, op het Centraal Bureau. Je ziet drie scholen en mijn eigen werkplek. Van een foto maakte ik een paperpiecingpatroon en verwerkte die in de top.
Zo werd het mijn eigen versie.
The house top of Janine

De huisjes quilt van Christine (USA) - The house quilt of Christine (USA), she wrote:

As soon as I came across your blog last year in late January and saw the scrappy houses, I fell in love with it and had to join in.  I drew my own pattern in EQ.  Fabrics used were all 1800's reproductions.  I printed clipart to represent family birthdays (a slice of birthday cake) and anniversaries (wedding bells) to use in the windows.  I also used the company logo to represent the 30 years with my employer.  Judie Rothermel's novelty fabric with the little dog is for the past and current dog we own.   The center block is for the day we moved into our house.
De quilt van Flory met rand toegevoegd - The quilt of Flory with a nice border
De huisjes top van Ines, mooi in rood-wit-blauw
The house top of Ines in red-white-blue
De quilt van Marja, helemaal klaar! - Marja's quilt, it's finished!
De quilt van Roos, ook helemaal klaar! - The quilt of Roos, also finished!
De quilt top van Tisa, met huisjes in vele rood tinten
The quilt top of Tisa, with houses in many shades of red


31 opmerkingen:

  1. I am sorry to hear of your Father's passing.. I understand that you have a heavy heart..

    Your House Quilt is beautiful and the hearts in the border are a lovely memory of your Dad..

    How wonderful to have the "House Quilts" in your Exibition.
    Would be lovely to see them together but I live too far away..

    My house blocks are still in my tin BUT I will sew them together soon. In our country we have had big fires and also flooding so I have been making quilts to send to people who need some love...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanneke, ik wil je condoleren met het verlies van je vader. Logisch dat je geen zin had om te bloggen. En ondanks dat je 45 bent, voel je je echt wees...

    De huisjes die je hier laat zien zijn leuk, juist door de variatie! Ik ben nog bezig met mijn huisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeanneke gecondoleerd met je vader en kan me voorstellen dat je hoofd dan niet naar bloggen staat. Geweldig dat je in Rijswijk staat, voor mij iets te ver weg, ik ben ook begonnen en bouw nog steeds een beetje door, hij zal af komen. Hele mooie quilts zijn er gemaakt, prachtig hoor. Succes in Rijswijk. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
    Rijswijk is wat te ver voor mij. anders was ik heel graag naar toe gegaan.
    Mijn huisje quilt is ook klaar, gequilt en al.
    Alleen moet het nog hangen voor de foto
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm so sorry to hear of your loss. Always difficult to lose a parent, but more so when it's so suddenly. Your house quilt is lovely and will perhaps be a nice reminder of past family times in your home or family home. The show sounds wonderful--wish I lived near enough!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat erg voor je dat je vader zo plotseling is overleden.
    Ik begrijp dat ook je moeder je al was ontvallen.
    Zonder ouders, dat is erg moeilijk ook al ben je lang geen kind meer.
    Het is altijd fijn om je ouders op de achtergrond te hebben, die kan je eigenlijk nooit missen.
    Ik wens je veel sterkte de komende jaren.
    Wat een prachtige quilts zijn er weer gemaakt!
    Je zou eigenlijk wel een hele kerk kunnen vullen met alle quilts die af zijn, maar leuk dat er een aantal in Rijswijk komen te hangen.
    Zag dat er in Quiltnieuws van het Gilde ook al aandacht is besteed aan je huisjes en dat het patroon er in staat voor mensen die er alsnog aan willen beginnen.
    Je hebt er veel succes mee gehad.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst natuurlijk gecondoleerd met het verlies van je vader. Vind het heel knap dat je de letterlijk toch de "draad" weer oppakt.
    Zelf woon ik in Frankrijk, maar.........ben in Nederland vanf 5 tot 16 april en wel in Boskoop dus vlakbij Rijswijk en ik kom zeker naar de quilttentoonstelling dus misschien tot ziens! Groetjes, Dineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd met het verlies van je vader.
    Mijn huisjes quilt is nog niet af ben nog bezigmet huisjes maken.Ik ga naar quilttentoonstelling,zal jedaar zeker zien.Ik waag een gokje voor een gratis kaartje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gecondoleerd met je vader en heel veel sterkte gewenst. Kan me ook goed voorstellen dat je even geen zin in bloggen had. En wat leuk dat je je quilt gaat tentoonstellen. Lijkt me helemaal geweldig om al die huisjes te zien hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeanneke,gecondoleerd met het overlijden van je vader.
    Hou de goede herinneringen aan hem bij je.

    Als het kan kom ik naar Rijswijk om al die mooie huisjesquilts te bekijken.
    Groetjes Mien B.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. My thoughts are with you at this difficult time. ((hugs))

    Your house quilt is lovely and the quilted hearts are a wonderful touch.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Jeanneke,
    Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
    Zoals je misschien al wel te horen hebt gekregen, ben ik voorlopig gestopt met mijn huisjes. De druk was te groot en ik had er geen lol meer in. Ik ga ze zeker afmaken maar niet voor Rijswijk. Ik probeer wel naar Rijswijk te komen.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gecondoleerd met het overlijden van je vader.
    Ik heb jenooit een foto gestuurd, omdat ik tussendoor ben afgehaakt.
    Mijn huisjesquilt heeft een formaat om tegen de muur te hangen.
    Leuk, die tentoonstelling die er aan zit te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The houses are all so wonderful! Mine are still sitting in a box, about 1/2 made.......must finish!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeanneke, it has been difficult for you lately. Now you you have this exhibition with so many beautiful quilts, starting from your excelent idea, good luck!
    About your houses quilt, it's so beautiful, hand stitch gives value and warmth.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gecondoleerd met je vader.
    Leuk die tentoonstelling, ben zelf nog bezig.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gecondoleerd met het verlies van je vader, ja soms lopen dingen zo anders dan gedacht, maar het is goed om de draad weer op te pakken en de tentoonstelling is natuurlijk een waanzinnige uitdaging. Ik ben met de laatste quilt stukjes bezig en zie 'haar' al hangen...
    Wat een fantastisch idee om van de 'rest' huisjes een quilt te maken, super leuk gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. tous ces patchs sont superbes;
    c'était vraiment une belle idée :un jour , une maison;
    Merci
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Congratulations to all the ladies.Those tops are just wonderful!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Het organiseren van huisjesquilts tentoonstelling is waarschijnlijk een goede afleiding. Mijn quilt is nog niet klaar maar ik komzeker een kijkje nemen in Rijswijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet zo raar dat je hoofd niet naar bloggen stond.
    Gecondoleerd met het verlies van je vader.
    Het is wel een heel groot compliment dat de huisjesquilts tentoongesteld gaan worden!
    Echt geweldig!
    En het betekent dat ik toch eigenlijk moet proberen om naar de Quiltdagen in Rijswijk te komen..... ;)
    Lieve groet van mij en nogmaals sterkte!
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gecondoleerd met je vader! Ik vond het al lang duren voordat je weer een berichtje postte (ben een "stille" meelezer).
    Ik heb niet meegedaan met de huisjesquilt, maar wil ze wel graag in het echt zien. Vandaar dat ik ook naar Rijswijk kom, in april. Lijkt me leuk om een kaartje te winnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gecondoleerd met je vader Jeanneke. Een heel gemis geen enkele ouder meer.
    Wat leuk dat de huisjesquilts tentoongesteld gaan worden! Ik was na 3 maanden afgehaakt, tussendoor nog een paar huisjes gemaakt, ga er nog een paar maken zodat het een leuke maat wordt. Want in elkaar gezet wordt ze zeker!
    Wat een leuk idee om van 'overige' huisjes een quilt te maken. Succes daarmee en met de tentoonstelling.
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige gequilte creaties! Alle begrip voor jouw afwezigheid hoor meid! Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I am so very sorry to hear about your dad and send you many angel hugs and blessings. Congratulations on your beautiful quilt. I love the way you have quilted it with hearts.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ha Jeanneke, wat erg dat je je vader moet missen. Mijn medeleven voor jou en de jouwen.
    Maar wel leuk dat je exposeert. Ik kom zeker op zondag, want mijn huisjesquilt gaat dan mee met Trenie, zij heeft in augustus een expositie in Duitsland. Haar quilt hangt ook op jou tentoonstelling. Dus misschien zien we elkaar. Zou leuk zijn.

    groeten Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. This is a lovely gift you've designed for quilters. The pattern is simple, and yet look at all the creativity and originality that spring from a common beginning. I hope you'll come back to your Etsy store soon. I'd like to purchase the stamps. Warm regards to you and your quilting friends.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tips to Get Ex Boyfriend Back Fast During Broke-up, After been in relationship with James for 3 years,he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to someone online and she suggested that I should contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that don't believed in spell, I had no choice than to try it, I meant a spell caster called Dr.Unity and I email him, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened, that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him, that was how we started living together happily again. Since then, I have made promise that anybody I know that have a relationship problem, I would be of help to such person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem and who is different from all the fake ones out there. Anybody could need the help of the spell caster, his email: Unityspelltemple@gmail.com .if you are there and your lover is turning you down, or your husband moved to another woman, do not cry anymore, contact this powerful spell caster Dr.Unity on his email: Unityspelltemple@gmail.com ,you can also call or Add him on Whats-app +2348071622464.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sản phẩm rất tuyệt vời,máy chậy rất tốt, tôi thích nó, mời các bạn xem các thông tin >>> Quy trình điều trị răng như thế nào ?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Do you need a financial help? Are you in any financial crisis or do you need funds to start up your own business? Do you need funds to settle your debt or pay off your bills or start a good business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital services from local banks and other financial institutes? Here is your chance to obtain a financial services from our company. We offer the following finance to individuals-

    *Commercial finance
    *Personal finance
    *Business finance
    *Construction finance
    *Business finance And many More:
    and many more at 3% interest rate;

    Contact Us Via Email: ronniefinancehome247@gmail.com
    Whats-App on +91 93118 56893
    Email 3: contact@ronniefinance.ltd
    http://ronniefinance.ltd/fastloan
    Dr. Mark Thomas

    BeantwoordenVerwijderen